بزرگترین خدمت به کشور

ایسنا: ابوالفضل ابوترابی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی که امروز داریم وزیر اقتصاد باید اولویت اول خود را اصلاح نظام بانکی قرار دهد، چرا که نظام بانکی به یک معضل وحشتناک تبدیل شده است. وزیر اقتصاد باید تمام کارهای خود را کنار بگذارد و اصلاح نظام بانکی را  ارجح قرار دهد چرا که ۴۰ سال است که این کار باید انجام شود اما نشده است.
وی در ادامه بیان‌ کرد: اگر وزیر اقتصاد این کار را انجام دهد بزرگترین خدمت را به مردم کرده است. در خصوص وزیر راه و شهرسازی باید بگویم که ما قانون احیای بافت فرسوده را داریم که موتور محرک جذب نقدینگی و ایجاد اشتغال است که صنایع ما را نیز به تحرک وا می دارد.
نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت‌: زمانی که بافت فرسوده احیا شود، تبلور شهرنشینی مدرن را شاهد خواهیم بود و حوادث طبیعی کمترین هزینه را برای کشور خواهد داشت، لذا وزیر راه و شهرسازی باید تمامی انرژی خود را بر روی احیای بافت فرسوده بگذارد.
وی افزود: ما حداقل نیاز به ساخت یک میلیون منزل در طول ۱۰ سال داریم که امروز از برنامه عقب هستیم. علاوه بر این بر عکس وزیر قبل که نگاه برون مرزی داشت، این وزیر باید به نگاه درون کار را جلو ببرد. یعنی ما به جای این که به دنبال خرید هواپیما از غرب باشیم باید با توان داخلی که با ساخت هواپیمایی جنگی «کوثر» ثابت شد، کار را جلو ببریم.
ابوترابی، تصریح کرد: این تکنولوژی توسط خود آقای اسلامی به ایران آورده شد و می‌توان ایشان را پدر ساخت هواپیمای داخلی نامید. ما باید به سمت تولید هواپیما در داخل کشور برویم، اما معمولا هواپیماهای مسافربری با همکاری چند کشور با یکدیگر ساخته می‌شود. در حال‌ حاضر کشورهایی نظیر چین، ترکیه و روسیه آماده همکاری با ما در این زمینه  هستند که این یک قابلیت برای کشور است.
وی خاطرنشان کرد:  نکته بعدی که وزیر راه و شهرسازی باید در دستور کار خود قرار دهند و خوشبختانه در هفته‌ پیش در جلسه هیات وزیران تصویب شد، ایجاد دبیرخانه شورای عالی انتقال پایتخت است. آقای اسلامی باید فردی با انگیزه، جوان و پر انرژی را رییس دبیرخانه انتقال پایتخت سیاسی و اداری قرار دهد، چرا که ما با انتقال پایتخت می‌توانیم بسیاری از نقدینگی‌های سرگردان را مدیریت کنیم.
وی با اشاره به اولویت‌های کاری وزیر صنعت، معدن و تجارت، بیان‌ کرد: ما شاهد آشفتگی‌های شدیدی در این وزارتخانه بودیم  که دستاورد آن پراید ۴۰ میلیونی و پوشک ۸۰ هزار تومانی بود. یکی از دلایل آن اختصاص حدود ۳۳ هزار میلیارد دلار برای واردات مواد اولیه و حتی باز شدن LC بود که در نهایت شفافیت لازم در این زمینه  اتفاق نیافتاد.
ابوترابی در ادامه گفت‌: حمایت از صنعتگران نیز از مسائل دیگری است که باید به آن توجه شود. مردم به شدت طالب خرید خودرو هستند. وزیر سابق باید این هنر را به خرج می داد و پول‌های مردم را جمع‌آوری می‌کرد و به کارخانه تبدیل می‌کرد، چرا که تا زمان تحویل خودرو یک سال پول در دست شرکت‌ها قرار دارد. ما خیلی از کارخانجات خودروسازی را در اختیار داریم که  ۹۰ درصد از آنها ساخته شده است و تنها نیاز به نقدینگی دارند تا فعال شوند. ان‌شاء‌الله وزیر فعلی از این فرصت طلایی استفاده کند و از سوی دیگر شرکت‌های ایران خودرو و سایپا را به طور کامل خصوصی سازد و آنها را از خصولتی بودن نجات دهد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.